آیا باید به دلیل گفته‌های دیگران از هم جدا شوید؟ 

وقتی اطرافیانتان به شما می‌گویند که رابطه را تمام کنید، مهم است که به حرفشان گوش دهید، اما بدون فکر از آن‌ها پیروی نکنید. در این‌که چقدر از رابطه‌تان را به اشتراک می‌گذارید، دقیق باشید، منبع توصیه‌ها را در نظر بگیرید، تفاوت‌های سبکی را بشناسید و به یاد داشته باشید که روابط پیچیده و منحصربه‌فرد هستند. مهم‌تر از همه، اگر سوءاستفاده‌ای در کار است، بدانید که کمک خواستن و اولویت دادن به ایمنی خودتان کاملاً مجاز و ضروری است. تصمیم درباره‌ی ماندن یا ترک رابطه، تصمیم شماست و باید بر اساس درک کاملی از رابطه‌تان گرفته شود، نه فقط بر اساس نظرات دیگران.

۱.  با دقت تصمیم بگیرید که چه مقدار از رابطه‌ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که چه مقدار از رابطه‌ی خود را با دیگران در میان می‌گذارید. باید به خاطر داشت که وقتی مشکلات رابطه‌تان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، آن‌ها ممکن است بر اساس اطلاعات محدودی نظر بدهند. آن‌ها در زندگی شما نیستند و تجربه ی شما در آن رابطه را ندارند. انتخاب دقیق آنچه که به اشتراک می‌گذارید، کمک می‌کند که توصیه‌ای که دریافت می‌کنید متعادل‌تر باشد و کمتر تحت تأثیر سوگیری‌های احساسی قرار گیرد.

۲. منبع توصیه‌ها را در نظر بگیرید: آیا کسانی که به شما مشاوره می‌دهند، از توصیه‌های خودشان پیروی می‌کنند؟
غیرمعمول نیست که مردم توصیه‌هایی بدهند که ممکن است خودشان هم از آن پیروی نکنند. افرادی که توصیه می‌کنند ممکن است خودشان مشکلات حل‌نشده‌ای در روابطشان داشته باشند و به همین دلیل بیش از حد انتقادی یا بدبینانه نسبت به رابطه‌ی شما نگاه کنند. ضروری است که درک کنید فقط به این دلیل که کسی با صدای بلند می‌گوید که شما باید چه کاری انجام دهید، به این معنی نیست که او همه‌ی پاسخ‌ها را دارد یا دیدگاهش معتبرتر از شماست. توصیه‌های آن‌ها ممکن است تحت تأثیر تجربیات، ناامنی‌ها یا ترس‌هایشان باشد، نه بر اساس آنچه که برای شما بهترین است.

۳. تفاوت‌ سبک‌ها: نگذارید تفاوت‌ در سبک ها (به طور مثال مدل ارتباط برقرار کردن، ابراز عشق کردن و حل تعارض)،  رابطه‌ی شما را تعریف کنند. هر رابطه‌ای منحصربه‌فرد است و چیزی که برای یک زوج کارساز است، ممکن است برای دیگری کار نکند. در روابط، تفاوت‌های سبکی امری طبیعی است که لزوماً به معنای نابودی رابطه نیست. آنچه مهم است این است که شما و شریک‌تان سبک‌های یکدیگر را درک  کنید و برای پرکردن فاصله های بین خود تلاش کنید.

۴.  پیچیدگی روابط: راه‌حل واحدی وجود ندارد. روابط ذاتاً پیچیده هستند و آنچه که برای یک زوج کارساز است، ممکن است برای دیگری کار نکند. قضاوت دیگران بر اساس تجربیات خودشان آسان است، اما این قضاوت‌ها اغلب طیف کامل چیزهایی که باعث کارکرد یک رابطه می‌شود را در نظر نمی‌گیرند. رابطه‌ی شما منحصربه‌فرد است؛ فقط شما و شریک‌تان می‌توانید پویایی‌های آن را درک کنید.

 

مقالات مرتبط

میزوفونیا: درک و راه های درمان اختلال صدا بیزاری  

میزوفونیا یک اختلال پیچیده و کمتر درک‌شده است که می‌تواند بر زندگی روزمره فرد تأثیر بگذارد. با این حال، با استفاده از استراتژی‌های مناسب، امکان تشخیص و مدیریت این وضعیت وجود دارد. با درک محرک‌ها، علائم و درمان‌های موجود، افراد مبتلا به میزوفونیا می‌توانند کنترل زندگی خود را به دست گیرند و در دنیای صدا آرامش پیدا کنند.

پاسخ‌ها