چگونه به کودکان درباره جدایی یا طلاق والدین توضیح دهیم؟

مطرح کردن جدایی یا طلاق به کودکان می تواند دشوار باشد، اما با فکر و آمادگی دقیق، می توانید به آنها کمک کنید تا اخبار را با درک و شفقت پردازش کنند. در این مقاله راهنمایی هایی برای نزدیک شدن به مکالمه آمده است:

1.مکالمه را با هم برنامه ریزی کنید. در صورت امکان پدر و مادر هر دو جهت اعلام خبر حضور داشته باشند. این نشان دهنده اتحاد است. در این حالت از واسطه گری بچه ها جلوگیری می‌شود. یک محیط خصوصی و آرام را انتخاب کنید که در آن بتوانید مکالمه ای بدون وقفه داشته باشید.

2.صادق و مستقیم باشید. تصمیم جدایی یا طلاق را بدون پرداختن به جزئیات غیرضروری یا آسیب زا به وضوح توضیح دهید. از سرزنش یا انتقاد از یکدیگر در حضور فرزندان خود بپرهیزید. تمرکز خود را روی حقایق و تأثیر آن بر خانواده حفظ کنید.

3.احساسات آنها را تأیید کنید. به فرزندان خود فضایی برای ابراز احساسات بدهید. آنها ممکن است احساس شوکه شدن، غم، عصبانیت یا سردرگمی کنند. به آنها اطمینان دهید که احساساتشان معتبر است و هیجان های آن‌ها پذیرفته است.

4.خطاب به آینده. در مورد هر گونه تغییر فوری که ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد، مانند نوع زندگی یا تعطیلات، گفتگو کنید. اگر هنوز همه پاسخ ها را ندارید، در مورد آن صادق باشید، اما به آنها اطمینان دهید که در صورت تصمیم گیری به آنها اطلاع داده می شود.

5.به عشق و تعهد خود تاکید کنید. روشن کنید که عشق شما به آنها بدون تغییر باقی می ماند. تاکید کنید که آنها مسئول جدایی نیستند و هر دوی شما همچنان در کنار آنها خواهید بود.

6.تشویق به ارتباطات باز. به آنها اطلاع دهید که می توانند اکنون یا بعداً سؤال بپرسند، و هر زمان که آنها آماده باشند برای صحبت در دسترس هستید. برای گفتگوهای مداوم آماده باشید، زیرا ممکن است برای پردازش کامل اطلاعات به زمان نیاز داشته باشند.

7.در صورت نیاز به دنبال پشتیبانی باشید. اگر کودکان با درک این خبر مشکل دارند، به آنها کمک کنید منابع یا پشتیبانی مانند مشاوره را پیدا کنند. جلسات مشاوره خانواده را در نظر بگیرید تا به همه کمک کند تا سازگار شوند.

8.صبور باشید. درک کنید که هر کس این نوع اخبار را متفاوت پردازش می کند. برخی ممکن است نسبت به دیگران به زمان و فضای بیشتری برای تنظیم نیاز داشته باشند. صبور باشید و به آنها زمان لازم را بدهید تا با شرایط کنار بیایند.

 

مقالات مرتبط

میزوفونیا: درک و راه های درمان اختلال صدا بیزاری  

میزوفونیا یک اختلال پیچیده و کمتر درک‌شده است که می‌تواند بر زندگی روزمره فرد تأثیر بگذارد. با این حال، با استفاده از استراتژی‌های مناسب، امکان تشخیص و مدیریت این وضعیت وجود دارد. با درک محرک‌ها، علائم و درمان‌های موجود، افراد مبتلا به میزوفونیا می‌توانند کنترل زندگی خود را به دست گیرند و در دنیای صدا آرامش پیدا کنند.

پاسخ‌ها