چگونه با کودک درباره‌ی جنگ صحبت کنیم

با شروع جنگ جدید در اسرائیل و جنگ جاری در اوکراین، بسیاری از افراد در سراسر جهان تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. پردازش این خشونت و نفرت برای بزرگ‌سالان دشوار است، اما توضیح آن برای کودکان چالش‌برانگیزتر است. در ادامه، چند نکته برای نزدیک شدن به این گفتگو و مراقبت از خود و کودک‌تان در مواجهه با این رویدادهای ترسناک و نگران‌کننده ارائه شده است.

نکاتی برای والدین در مقابله با اخبار جنگ:

  1. به خودتان گوش دهید: در وهله‌ی اول، زمان بگذارید، حتی اگر فقط چند دقیقه در روز باشد، تا با واکنش‌های خود آشنا شوید. چه احساسی نسبت به اتفاقات دارید؟ چه نگرانی‌هایی درباره‌ی صحبت با کودک‌تان دارید؟ چه چیزی برای آرامش شما نیاز است؟ این کار به شما کمک می‌کند تا در گفتگو با کودک‌تان مستحکم و ثابت‌قدم باشید.
  2. ورودی اخبار را محدود کنید: ممکن است بخواهید یا نیاز داشته باشید که از آنچه در حال وقوع است مطلع شوید، اما می‌توانید اطلاعات را بدون چک کردن پیج‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها به‌طور مداوم به‌دست آورید. اطلاعات و تصاویری که ممکن است باعث اضطراب شوند، می‌توانند مغز شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهند.
  3. با دیگران ارتباط برقرار کنید: که می‌تواند شامل خانواده، دوستان، مشاوران یا هر شخصی باشد که رابطه حمایتی با او دارید. زمانی که احساس حمایت می‌کنید، می‌توانید قوی‌تر با کودک‌تان صحبت کنید.

نکاتی برای کودکان در مواجه با اخبار جنگ:

  1. زمان مناسبی برای گفتگو انتخاب کنید: لحظه‌ای آرام و بدون مزاحمت، بدون نمایشگرها، و نه نزدیک به زمان خواب، پیدا کنید. اطلاعات را مرحله به مرحله به کودک بدهید و واکنش‌های او را گوش دهید.
  2. محدود کردن دسترسی کودک به اخبار: تصاویر گرافیکی و خشن در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها می‌تواند برای کودک گیج‌کننده باشد. می‌توانید منابع خبری مناسب برای کودکان پیدا کنید و در جستجو با آنها همراهی کنید.
  3. کودک را به افراد مراقب در جامعه متصل کنید: با معلم او درباره‌ی وضعیتش صحبت کنید. کودک می‌تواند با اعضای خانواده یا مشاور صحبت کند.
  4. روال‌های روزانه را حفظ کنید: کودک در پیوستگی روال‌ها احساس آرامش می‌کند.
  5. کمک‌کنندگان را شناسایی کنید: به کودک نشان دهید که در هر وضعیت مضر و خطرناک افرادی هستند که برای کمک به دیگران قدم برمی‌دارند.
  6. به کودک نشان دهید که در این لحظه او در امنیت است: به او بگویید که او با شما است و شما کارهایی برای حفظ ایمنی‌اش انجام می‌دهید.

 

مقالات مرتبط

میزوفونیا: درک و راه های درمان اختلال صدا بیزاری  

میزوفونیا یک اختلال پیچیده و کمتر درک‌شده است که می‌تواند بر زندگی روزمره فرد تأثیر بگذارد. با این حال، با استفاده از استراتژی‌های مناسب، امکان تشخیص و مدیریت این وضعیت وجود دارد. با درک محرک‌ها، علائم و درمان‌های موجود، افراد مبتلا به میزوفونیا می‌توانند کنترل زندگی خود را به دست گیرند و در دنیای صدا آرامش پیدا کنند.

پاسخ‌ها